COMSTOCK PARK, Michigan - Uni pochi mesi dopu chì u cane di Nikki Abbott Finnegan hè diventatu un cucciolo, hà cuminciatu à cumportà in modu diversu, Nikki Abbott hè diventatu preoccupatu.
"Quandu un cucciolo tosse, u vostru core si ferma, vi sentite terribili è pensate:" Oh, ùn vogliu micca chì questu succede ", disse."Allora sò assai preoccupatu."
Abbott è Finnegan ùn sò micca l'unicu duo mamma-cane / animali domestici per sopravvive questu annu.Quandu u clima migliora è e restrizioni sò alzate, a ghjente si riunisce in i parchi di cani, chì i veterinari dicenu chì hà purtatu à un aumentu di i casi di bordetella, cunnisciuta ancu com'è "tosse di cane".
"Hè assai simili à u friddu cumuni in l'omu", dice u duttore Lynn Happel, un veterinariu in a Clinica Veterinaria Easton."Videmu una certa stagiunalità in questu postu chì a ghjente hè più attiva è interagisce più cù i cani".
In fattu, u duttore Happel hà dettu chì u numeru di casi hà aumentatu più quist'annu chè in l'anni precedenti.Ancu s'è a tossa di canile o malatie simili ponu esse causate da una varietà di virus è batteri, a bona nutizia hè chì i medichi ponu vaccinate contr'à trè di elli.
"Pudemu vaccinate contr'à Bordetella, pudemu vaccinate contra a gripe canina, pudemu vaccinate contra a parainfluenza canina", disse u Dr Happel.
U duttore Happel hà dettu chì i prupietari di l'animali anu da vaccinà i so animali u più prestu pussibule è cercate segni chì ùn sò micca vaccinati.
"Perdita di l'appetite, diminuite livelli di attività, letargia, rifiutu di manghjà", disse in più di a respirazione pesante evidente."Ùn hè micca solu mancanza di respirazione, hè in realtà, sapete, hè un cumpunente abdominal di respirazione".
I cani ponu piglià a tosse di canile parechje volte è solu circa 5-10% di i casi diventanu severi, ma altri trattamenti, cum'è vaccini è suppressori di a tosse, sò abbastanza efficace in u trattamentu di i casi.
"A maiò parte di sti cani avianu una tossa ligera chì ùn hà micca effettu in a so salute generale è sbulicata da sè stessu in circa duie settimane", disse u Dr Happel."Per a maiò parte di i cani, questa ùn hè micca una malatia seria".
Cusì era cù Finnegan.Abbott hà chjamatu immediatamente u so veterinariu, chì hà vaccinatu u cane è li hà cunsigliatu di mantene Finnegan luntanu da l'altri cani per duie settimane.
"Eventualmente u nostru veterinariu l'hà ghjustu vaccinatu", disse, "è li hà datu supplementi.Avemu aghjustatu qualcosa à a so acqua per a so salute ".
Tempu di post: 30-jun-2023